domingo, 29 de enero de 2012

El Retrat fotogràfic.

       El retrat fotogràfic o la fotografia de retrat és un gènere fotogràfic on es reuneixen tot un seguit d'iniciatives artístiques que giren entorn de la idea de mostrar les característiques físiques, l'expressió, personalitat, i estat d'ànim de la persona o persones que apareixen en les fotografies. Com altres tipus de retrat, el focus de la fotografia és normalment la cara de la persona, tot i que el cos sencer i el fons o el context poden ser-hi inclosos. Wikipèdia

Edgar Alan Poe. Daguerrotip. 1904.

      "Si bien los primeros años de la fotografía el proceso estaba relativamente reservado a las clases pudientes, muy rápidamente bajaron los costos y mejoraron los procesos técnicos de modo que prácticamente cualquier persona podía acceder a un atesorado retrato... La reducción tanto de tiempo como de costo fue una forma  atractiva para muchos retratados que evitaban la pintura fueron mucho menos reacios a ser fotografiados.” Retrato y Fotografia, per Oscar Colorado Nates.

      Aquí podeu veure un magnífic documental que tracta l'evolució del retrat a l'història de la fotografia. Està dividit en tres parts. Indispensable!!!


El retrato  parte 2
El retrato  parte 3


No hay comentarios:

Publicar un comentario